header-photo

Kampungku...

Planning untuk balik kampung ni actually dah lama. Inilah saat yg ditunggu2, oleh semuanya. Mama mia, Afafita and Wafitos. (and the unborn baby too, of course). So, when Papa had to go to Egypt for a week for his work tour, we were so excited. This is the time, the perfect time for the rest of us to spend a long holiday at our kampung during the school holiday, without feeling guilty of leaving Papa alone at home. So, apa lagi..Mama mia really encouraged Papa to go outstation, convincing him that this work tour is so important (as if he didn't know) and he shouldn't be worried about us..... (bersungguh-sungguh menghasut suami suh gi belayar)

So, dipendekkan cerita, here we are...at my parents house with the kids. As a matter of fact, we have been here for almost a week. We have spend great, enjoyable moments here for almost a week. Banyak activities yang dibuat di sini: bertukar-tukar cerita, bergossip (oppss...), usik-mengusik antara adik-beradik, bermain dengan Iffato (my nephew), gi shopping kat my fave shopping mall, and the best part is......menambahkan berat badan dengan masakan my mom yg diidamkan selama hampir dua bulan lamanya.

Kebetulan pulak, two days before we went back to kampung, the gynae told me that I really have to put on some weight, so that I could have more energy. So..apa lagi, pucuk dicita, ulam mendatang...that gynae's suggestion was really a very sound reason for me to eat, eat, and eat......heheh.

Afafita pun dah bertambah bulat. Kebetulan, last week, dia merana seminggu tak makan cos sakit tekak, biasalah...very bad tonsilitis. So, at my parents house...dia balas dendam seminggu dengan makan sepuas-puasnya. Alhamdulillah, all my fave food yg diidamkan selama dua bulan nie dapat dimakan...laksa johor, mee rebus johor, ikan siakap panggang, karipap, nasi ayam my mom's version, bihun goreng putih...etc.

Seronoknya.....

Selama seminggu ni jugak jadi nanny Iffato. The kids betul2 melepaskan rindu dengan cousin mereka yg satu nie... kebetulan pulak si Iffato nie dah nak masuk 12months...memang tgh sedap dibuat main, so active.....

What I most missed about living in my parents house besides the food is the fresh, cool air. Udara di sini mmg superb...mungkin disebabkan rumah nie atas bukit, dan ada banyak pokok2...tidur mlm pun tak payah pakai kipas. Dahlah tak perlu kipas, kena pakai selimut lagi. Rasa mcm kat Bandung, Indonesia or kat Cameron Highland jer. Udara yg nyaman and segar nie..memang sesuai untuk berehat dan release tension.

Lagi 2, 3 days..kena balik semula ke rumah sendiri. Ya Allah..malasnya...tapi apa nak buat, hubby pun nak balik dari Egypt. Dah terbayang kebosanan yg menanti...isy...tak baik pulak fikir mcm tu. I hate to admit it, but I really think I tak berapa serasi dok kat kawasan rumah i sekarang nie. Entahlah....I prefer duduk kat tempat lama....

Anyway...life must go on....semoga selepas recharge 'battery' kat kampung nie, Mama mia and the kids akan bersemangat untuk menjalani hari-hari mendatang di rumah sendiri selepas ni...walaupun kita tau...kalau diberi pilihan kita semua nak terus stay kat kampung mcm dulu....

0 comments: